
2019-ben az Európai Unió tagállamai közel 1 millió kerékpárt exportáltak harmadik országokba, 368 millió euró értékben.
Az Eurostat tájékoztatása kiemeli: az exportált kerékpárok száma 24 százalékkal haladja meg a 2012 évit.
A tagállamok emellett tavaly 191 900 elektromos kerékpárt exportáltak, 272 millió euró értékben. (Ezek olyan kerékpárok, amelyek a pedálhajtás mellett rendelkeznek egy 250 wattnál kisebb teljesítményű elektromos motorral is.) A behozatal ebben a kategóriában meghaladta a kivitelt: a nem EU-tagállamokból 703 900 elektromos kerékpár érkezett az unióba, 594 millió euró értékben. (Az unióban gyártott kerékpárok az átlagár alapján feltehetően jobbak, mint az importáltak: míg az előbbiek átlagára több mint 1400, az utóbbiaké kevesebb mint 850 euró…) A 2012-es adatokhoz viszonyítva ugyanakkor az uniós cégek előretörését láthatjuk: hét év alatt az export közel 12-szeresére, míg az import „csupán” duplájára nőtt.
Az EU-ban, de EU-n kívülre gyártott (nem elektromos) kerékpárok legnagyobb felvevőpiaca 2019-ben az Egyesült Királyság volt (36 százalék), majd Svájc (18 százalék) és Törökország (6 százalék) következett. Az elektromoskerékpár-export tekintetében már Svájc volt az első számú desztináció (33 százalék), megelőzve az Egyesült Királyságot (29 százalék) és Norvégiát (15 százalék).
Az EU-tagállamokba legtöbb kerékpár Kambodzsából érkezett 2019-ben (az unión kívüli import 24 százaléka), Tajvant (15 százalék) és Kínát (14 százalék) is megelőzve. A „nem EU-s” elektromos kerékpárok több mint fele Tajvanról, 21 százalékuk Vietnámból, 13 százalékuk Kínából érkezett a tagállamokba.