
2020-ban az ország 161 filmszínházának 401 mozitermében 257 ezer előadást tartottak, mindössze feleannyit, mint egy évvel korábban. A mozielőadásokat 4,3 millió látogató tekintette meg, 72 százalékkal kevesebben, mint 2019-ben, és a jegybevétel is hasonló mértékben, 71 százalékkal csökkent – számolt be a KSH.
2020-ban a hazai filmszínházak több mint 10 százaléka egyáltalán nem vetített, így összesen 161 mozi 401 moziteremmel fogadott látogatókat.
2014-ben 105, 2019-ben 181 mozi működött Magyarországon, miközben a mozitermek száma is közel százzal, 428-ra bővült. 2020-ban a mozitermek közel 40 százaléka (157 db) Budapesten működött, a második legtöbb teremmel (22 darab) Győr-Moson-Sopron megye, a legkevesebb vetítővászonnal (2 darab) pedig Tolna megye rendelkezett.
A járvány terjedésének megelőzése érdekében hozott intézkedések hatására a mozielőadások száma 257 ezerre, az egy évvel korábbinak közel a felére csökkent 2020-ban. A hazai filmszínházak a 2019. évinél 72 százalékkal kevesebb, 4,3 millió látogatót fogadtak, jegybevételük pedig 6,4 milliárd forintot tett ki 2020-ban, ami közel 71 százalékkal maradt el az előző évitől.
A hazai mozikban 2020-ban 208 premierfilmet mutattak be, 130-cal kevesebbet, mint az előző évben. A filmek származási országa szerint az első helyen, mint minden évben, az Egyesült Államok állt, 56 filmmel. A másodikra Magyarország (34 film), a harmadik és negyedik helyre pedig az Egyesült Királyság és Franciaország (24–23 film) került. A mozilátogatások számának megoszlása alapján még jelentősebb az amerikai filmek dominanciája: 2020-ban 68 százalékos piaci részesedést értek el, amelyet a brit produkciók követtek (9,2 százalék). A (nem koprodukcióban készült) magyar filmek piaci részesedése 7,5 százalékos volt.
A magyarországi három nagy filmforgalmazó, az InterCom Zrt., a Forum Hungary Kft. és a UIP Duna Kft. jegybevételből való piaci részesedése 2014 és 2019 között 63 és 78 százalék között változott, majd 2020-ban a Freemann Entertaiment Company is belépett a vezető forgalmazók körébe. A tavalyi évben a három legnagyobb filmforgalmazó jegybevétel szerinti piaci részesedése az előző évhez képest 16 százalékponttal kevesebb, 62 százalék volt.