
Az Anvalor Kft. budapesti bemutatótermében kiállított hatalmas méretű ipari sütők, kemencék és konyhai felszerelések azt az érzetet keltik a látogatóban, mintha az Óriások Földjén sétálgatna. A 13 éve dinamikusan fejlődő cég ipari, éttermi és szállodai konyhák tervezésével, kivitelezésével és karbantartásával foglalkozik. Azon kevesek közé tartoznak, akik a koronavírus-járvány és a kiszámíthatatlan gazdasági viszonyok idején is képesek voltak bővülni és „előre menekülni” a Széchenyi Kártya hitelkonstrukciónak köszönhetően.
Ha jól tudom, nem ez volt az első alkalom, hogy kihasználták a Széchenyi Kártya Program lehetőségeit.
A Széchenyi Kártya hitelkonstrukcióval először négy évvel ezelőtt kerültünk kapcsolatba, amikor felvettünk egy bizonyos összegű hitelt. Ezt évről évre meg tudtuk újítani, mivel a cég mutatói minden esetben megfeleltek az elvárt kritériumoknak és a követelményrendszernek. Sőt, nem csak megújítani, hanem növelni is sikerült hitelünk keretösszegét, ami óriási szabadságot és likviditást biztosít nekünk mind a beszerzések, mind a kivitelezés területén.
Hogyan tudták felhasználni a legutóbb megújított hitel konstrukciót a koronavírus okozta bizonytalanság idején?
A világjárvány idején különösen nagy hasznát vettük ennek a szabadon felhasználható pénznek. Mi úgy gondolkoztunk, hogy a vírusnak előbb-utóbb vége lesz, ezért nem torpanhatunk meg, hanem előre kell menekülni, és nagyon tudatosan a beszerzésekre kezdtünk koncentrálni. A Széchenyi Kártya hitel rendkívül jó alapot biztosított számunkra a beszállítókkal való tárgyaláshoz, akik nagy örültek, hogy ebben a nehéz időszakban is szeretnénk nagy összegű beszerzéseket foganatosítani. Emellett folyamatosan követtük a piaci árfolyamokat, hogy a lehető legjobb áron tudjunk eurót vásárolni. Így a hitelnek köszönhetően gyakorlatilag minimalizáltuk az árfolyamveszteséget, ami óriási szabadságot jelent egy cég életében.
Mik a következő nagy lépések a cég életében?
Ami a cég jövőjét illeti, mindenképp szeretnénk biztosítani annak lehetőséget, hogy társaságunk és kollégáink folyamatosan fejlődni tudjanak szakmailag. A jövőben szeretnénk régiós jelentőségűre fejleszteni vállalkozásunkat, kilépni a külföldi piacra, de az sincs kizárva, hogy Európán kívül más kontinenseken is megjelenjünk.
Baranyai András
Anvalor Kft.
anvalor.hu