
Versenyképes termék vagy szolgáltatás birtokában az online hirdetések kiváló hatékonyságra lehetnek képesek. A perszonalizált célzásnak köszönhetően a kis- és középvállalkozások hatékonyan növelhetik a bevételeiket, illetve javíthatják a megtérülésüket. De melyek a legfontosabb digitális hirdetési lehetőségek?
A Google kattintásalapú hirdetései
A Google Ads (régi nevén Adwords) a mai napig a legnépszerűbb digitális hirdetési megoldás. A keresőóriás szövegalapú és display hirdetési felületeket kínál, többek között webáruházak részére kifejlesztett Shopping szolgáltatással.
Relatív költséges reklámeszközről beszélünk, de megfelelő célzással, illetve a remarketing eszközeit használva jelentősen javíthatjuk a megtérülési rátákat. Ez esetben olyan látogatók számára tesszük elérhetővé a hirdetéseinket, akik már jártak az oldalunkon, illetve akikkel kapcsolatban legalább alapvető perszonális adatokkal rendelkezünk. A folyamatos hirdetésoptimalizálásnak köszönhetően egyre inkább javítható ennek a reklámeszköznek a hatékonysága.
Közösségi média hirdetések
Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn, TikTok… A közösségi platformok sajátosságaiból adódóan rendelkeznek a felhasználók célzását segítő adathalmazokkal.
A Facebook mintegy 6 millió magyarországi felhasználóval rendelkezik, akik jól beazonosíthatók lakhely, érdeklődési kör, végzettség vagy akár munkahely alapján. Az Instagram olyan vállalkozások számára kínál jó lehetőségeket, ahol a vizualitás kiemelt szerephez jut. A LinkedIn a brandépítés nagyszerű eszköze lehet…
A közösségi platformokra relatív kedvező hirdetési költségek jellemzők, ugyanakkor számítani kell arra, hogy az itteni látogatók érdeklődése nehezebben kelthető fel, mint a Google találati listán aktívan kereső felhasználóké.
Banneres és szöveges natív hirdetések
Az online felületek további lehetőségeket kínálnak digitális hirdetések közzétételére, legyen szó akár banneres vagy szöveges hirdetésről. Ezek közvetlen megtérülése kérdőjeles, különösen a magasabb áron értékesített felületek esetében, éppen ezért gyakran a márkaépítés eszközeiként gondolunk rájuk.
Nem mehetünk el szó nélkül a PR megjelenések mellett sem, amelyek esetenként közvetlen reklámüzenet megfogalmazása nélkül képviselnek reklámértéket.