
Cikksorozatunk következő részeiben olyan alapvető kérdésekre adunk választ, amelyek elengedhetetlenek a tökéletes marketingstratégia kidolgozásához!
Helyezzük a vevőt a középpontba!
Egy jó marketingstratégiával a vállalaton kívüli piaci információk belső erőforrássá átalakíthatók. Kétoldalú kommunikációval hasznos információkat tudunk meg arról, hogy ügyfeleink mit szeretnének, mire vágynak igazán. Ehhez kiváló eszköz például az ügyfélelégedettség-mérés. Ahhoz, hogy elérjük a márkánk iránti elköteleződést, elengedhetetlen az, hogy úgy érezzék a vásárlók, hogy számunkra fontos a véleményük és figyelünk rájuk.
Milyen egy jó reklám?
Ennél a pontnál is a legfontosabb az ügyfél-orientáltság! Vizsgáljuk meg és ismerjük a fogyasztóinkat, tudjunk meg róluk mindent! Akkor lesz jó a reklámunk, ha releváns és olyan célközönségnek szól, akik számára érdekes a tartalmunk. Abban az esetben, ha sikerült hasznos ajánlattal megismertetnünk a vevőinket, személyre szabottnak érzik majd az üzenetet, ez pedig a siker záloga lehet.
A figyelemfelkeltés eszköze: kreativitás
A fejlett technológiáknak köszönhetően nagyon megnőtt a vásárlók ingerküszöbe. Ma már sokkal többet kell tenni azért, hogy figyelemfelkeltőek legyünk. Használjunk például panorámaképeket vagy ha lehetőségünk van rá, reklámozzunk interaktív 3D tartalmakkal! Ezekkel a módszerekkel például elérhetjük, hogy vásárlónk beleélje magát, milyen lenne, ha megvenné a kínált terméket. Kövessük a legújabb trendeket és figyeljük a versenytársak online viselkedését!