
A marketingeszközök tudatos megválasztása és folyamatos optimalizálása a kis- és középvállalkozások fontos teendője 2022-ben. Az offline reklámfelületeket és a digitális vevőszerző eszközöket egyaránt jelentős költségemelkedés jellemzi, ami felhívja a figyelmet az adatalapú döntéshozatal szükségességére. Összegyűjtöttük azokat a platformokat és marketingmegoldásokat, amelyek kiemelt figyelmet érdemelnek az idei évben.
Podcast
A podcast audio formátumú szakmai tartalom, amely középutat jelent a hagyományos szöveges tartalom és a videó között. Marketingeszközként nagyszerű lehetőséget kínál a lojalitás erősítésére, legyen szó termékről vagy szolgáltatásról. Alacsony reklámzaj jellemzi, hiszen ma még a piacvezető szereplők sem aknázzák ki a podcast-ban rejlő lehetőségeket.
TikTok
A TikTok a világ leggyorsabban növekvő közösségi média platformja, amely 2 millió magyar felhasználóval rendelkezik. Noha a mai napig rövid vicces videómegosztóként hivatkozunk rá, egyre fontosabb szerepet tölt be a vállalkozások marketingjében. A három percre bővített időkorlát lehetőséget kínál komolyabb tartalmak elhelyezésére is.
Online marketing offline alapokon
A hagyományos vállalkozások marketingeszközei között jellemzően megtalálhatók az offline megoldások. 2020-ban a vírushelyzet rámutatott a digitalizáció szükségességére és létjogosultságára, ami az alkalmazott marketingeszközök újragondolását is elodázhatatlanná tette. A pandémia időszakának fontos tanulsága volt, hogy a több lábon állás a marketingben is hasznosnak bizonyul.
Love brand
Egy márka is lehet szerethető, ha az friss és fiatalos, választ ad a miértekre, terhet vesz le a vállakról és élen jár a társadalmi felelősségvállalásban. Erre egy kis- és középvállalkozás is képes, ha a zöldre festés helyett a valódi zöldet választja, üres lózungok helyett pedig cselekszik.
Online diverzifikáció
Egyetlen online marketingeszköz sem nyújthat hosszútávú garanciát a sikerre. Minél több platformon vagyunk képesek eredményesen hirdetni, illetve jelen lenni, annál kevésbé leszünk kiszolgáltatottak egy-egy platform iránt. Legyen szó algoritmusváltozásról, piaci kivonulásról, túlzott költségnövekedésről, előfordulhatnak helyzetek, amikor egy-egy eszközről le kell mondanunk. Megfelelő diverzifikáció esetén nem kell a vállalkozásunk létéért aggódnunk.