Skip to main content

Javuló tendencia a hazai vállalatok környezettudatosságában

kornyezettudatossag, fa

Noha megfigyelhető a javuló tendencia a hazai nagyvállalatok fenntarthatósági intézkedéseiben, még jelentős kisebbségben vannak azokkal szemben, akik üzleti és működési stratégiája egyáltalán nem foglalkozik a környezettudatosság kérdéskörével.

A K&H Bank által az előző év utolsó negyedévében készített jelentés szerint a megkérdezett vállalatok mintegy 31 százaléka rendelkezett valamilyen fenntarthatósági stratégiával. A nemzetközi gyakorlatot követve elsősorban a környezettudatos működést, a dolgozókkal való méltányos bánásmódot és az etikus üzleti viselkedést határozták meg a célkitűzéseik között.

Noha a fenntarthatósági stratégiával rendelkező hazai nagyvállalatok aránya továbbra is alacsonynak mondható, érdemes látni a pozitív trendváltozást; egy évvel korábban a megkérdezett hazai nagyvállalatok mintegy 15 százaléka rendelkezett fenntarthatósági stratégiával, vagyis az ilyen gazdasági szereplők száma egy év alatt kétszeresére nőtt.

Könnyedén levonhatók a következtetések a hazai vállalkozások klímavédelmi és fenntarthatósági törekvéseiről. Mindenképpen reménykeltő, hogy hajlandóság mutatkozik a javításra, hiszen a megkérdezettek 23 százaléka aktívan dolgozik különböző intézkedések bevezetésén. Ráadásul az egy évvel korábbi 75 százalékról 45 százalékra csökkent azoknak a nagyvállalatoknak az aránya, akik egyáltalán nem foglalkoznak a kérdéskörrel.

A pozitív trendek globálisan is megfigyelhetők. A gazdaságokban egyre nagyobb figyelem hárul a fenntarthatóság kérdéskörére, ami elsősorban azzal a felismeréssel magyarázható, hogy a jelenlegi és múltbeli világgazdasági értékrend klímakatasztrófába sodorhatja a bolygót. Megkérdőjelezhetetlen, hogy a klímavédelem sikeressége kiemelkedő mértékben múlik a cégeken; a nagyvállalatokon és a kis- és középvállalkozásokon egyaránt. A felelősség köre alól nem maradhat ki egyetlen ország sem, így a magyar vállalkozások szerepe is kétségbe vonhatatlan.

Kiemelten fontos, hogy a vállalati intézkedések mögött gyakorlati megoldások szerepeljenek, ne csupán papíron megfogalmazott zöldmarketing kampányok legyenek.

Kavosz
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütik segítségével javítja az Ön élményét, miközben Ön a webhelyen navigál. Ezek közül a sütik közül a szükséges kategóriába sorolt sütik az Ön böngészőjében tárolódnak, mivel nélkülözhetetlenek a weboldal alapvető funkcióinak működéséhez.

Ezenkívül harmadik féltől származó sütiket is használunk, amelyek segítenek nekünk elemezni és megérteni, hogyan használja ezt a weboldalt. Ezeket a sütiket csak az Ön hozzájárulásával tárolja az Ön böngészőjében. Önnek lehetősége van ezeknek a sütiknek a letiltására is. Ezeknek a sütiknek a letiltása azonban hatással lehet a böngészési élményre.

További részletek a sütiszabályzatról: sütiszabályzat

Ha szeretne többet megtudni arról, hogyan müködnek és kezelik adatait a Google külső féltől származó cookie-jai, tekintse meg a: Google adatvédelmi szabályzatát link: https://business.safety.google/privacy