Skip to main content

Hatalmas kiaknázatlan potenciál rejlik az online marketingben

közösségi média, online marketing

Megkérdőjelezhetetlen az online marketing előtörése a marketingeszközök között. Ennek magyarázata részben a koronavírus-járvány hatásaiban rejlik, ugyanakkor nem elhanyagolható a marketing rendes evolúciója, amely szoros összefüggést mutat az okoseszközök elterjedésével.

Az okostelefonok terjedésének köszönhetően a magyarországi lakosság 90 százaléka rendelkezik internethozzáféréssel, jelentős hányaduk képviselteti magát a közösségi oldalakon is. Ennek ellenére a magyar vállalkozások csupán 30 százaléka hirdet a közösségi platformokon.

Noha ezen adatok alapján Magyarország mintegy hároméves lemaradásban van az Egyesült Államok és a fejlett nyugati országok adataihoz hasonlítva, a pozitív tendencia mindenképpen kiemelendő: folyamatosan növekszik a hazai vállalkozások marketingtudatossága, ami a költések hatékonyságát mérő analitikai eszközök használatában is megmutatkozik.

A marketingtudatosság tekintetében jelentős különbség mutatkozik a szolgáltatásokat és a termékeket értékesítő vállalkozások között. Míg a lakossági szolgáltatásokat nyújtó kis- és középvállalkozások kevésbé érzik rákényszerítve magukat a konkurenciaharcra, a kereskedelmi tevékenységet folytató szereplőknek fel kell venniük a verseny a magyarországi piacvezető webáruházakkal és a globális kereskedelmi óriásokkal is, mint az Amazon, az eBay vagy az Alibaba.

Mindezek ellenére a folyamatosan növekvő hazai e-kereskedelmi piac a kisebb webáruházak számára is jelentős növekedési potenciált biztosít. 2021-ben a teljes online kereskedelmi forgalom meghaladta az 1000 milliárd forintot; a bővülés motorját immár egyértelműen a vásárlási gyakoriság növekedése szolgáltatta.

Éppen ezért kiemelten fontos a már megszólított felhasználók megtartása, ami a közösségi média és a remarketing eszközeivel hatékonyan menedzselhető. A kattintásalapú fizetett hirdetések és az ingyenes keresési forgalmat célzó keresőoptimalizálás pedig megfelelő eszközt kínál az új felhasználók elérése érdekében. Mindezek alapján kijelenthető, hogy a forgalmi források pontos feltérképezése, a tranzakciók azonosítása és a vásárlói életutak minél pontosabb meghatározása a modern digitális vállalkozások alapvető feladata.

Kavosz
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütik segítségével javítja az Ön élményét, miközben Ön a webhelyen navigál. Ezek közül a sütik közül a szükséges kategóriába sorolt sütik az Ön böngészőjében tárolódnak, mivel nélkülözhetetlenek a weboldal alapvető funkcióinak működéséhez.

Ezenkívül harmadik féltől származó sütiket is használunk, amelyek segítenek nekünk elemezni és megérteni, hogyan használja ezt a weboldalt. Ezeket a sütiket csak az Ön hozzájárulásával tárolja az Ön böngészőjében. Önnek lehetősége van ezeknek a sütiknek a letiltására is. Ezeknek a sütiknek a letiltása azonban hatással lehet a böngészési élményre.

További részletek a sütiszabályzatról: sütiszabályzat

Ha szeretne többet megtudni arról, hogyan müködnek és kezelik adatait a Google külső féltől származó cookie-jai, tekintse meg a: Google adatvédelmi szabályzatát link: https://business.safety.google/privacy