
Az étel-házhozszállítás szárnyalását nem törte meg az éttermek újranyitása, a forgalom növekedése ugyanakkor nem a rendelések összegének növekedésével függ össze, hanem a gyakorisággal – mondja a Deutsche Bank elemzője.
Az ételkiszállítás iránti kereslet rugalmasnak tűnik, a rendelési gyakoriság stabilan a járvány előtti szintek felett van. Egy nemrégiben végzett saját felmérésünk eredménye szerint a felhasználók többet rendelnek, mint 2019-ben, annak ellenére, hogy az éttermek már kinyitottak – idézi a Deutsche Bank friss gyorselemzése Silvia Cuneo piaci specialistát. A felhasználók az ételkiszállítást kényelmesnek tartják, mivel időt és főzést takarít meg, és sokan nyilatkoztak úgy, hogy a következő hat hónapban valószínűleg inkább többet, mint kevesebbet fognak rendelni. Az ételkiszállításra fordított kiadások 2021-ben jelentősen emelkedtek, ami inkább a nagyobb gyakoriságnak, mint a „kosárméret” növekedésének tudható be. A legérettebb piacon, az Egyesült Királyságban a gyakoriság tavaly 70 százalékkal nőtt az előző évhez képest, havonta átlagosan már több mint háromszor rendelnek ételt. Az Egyesült Államok és az európai országok mutatói ettől még jelentősen elmaradnak.
A kiszállítási díj továbbra is fontos szempont. Bizonyos alkalmazások éppen a magas díjak miatt népszerűtlenek. Az árérzékenység jele, hogy a világjárvány lecsengésével az Egyesült Királyságban is egyre többen használnak különböző alkalmazásokat különböző éttermekből való rendelésre. Úgy tűnik, az amerikai felhasználók még ennél is jobban figyelnek a kiszállítási díjakra, ami erős versenyhelyzetet teremt a piacon. A szállítók a hűségprogramok mellett az előfizetés lehetőségének biztosításával javíthatják pozíciójukat.
Az ételkiszállítás mellett egyre gyakrabban használják az alkalmazásokat élelmiszer-vásárlásra is. Ebben a szegmensben a megrendelések jóval ritkábbak, mint az ételkiszállítás esetében, a kosarak nagyobb mérete azonban ezt részben ellensúlyozhatja. A kiszállítással foglalkozó cégek számára ez a forgalom növelésének lehetőségét nyitja meg, amiben a szupermarketekkel való együttműködés tűnik a legcélravezetőbb stratégiának – véli a Deutsche Bank elemzője.