Online értékesítés: Dánia diktálja az uniós ütemet

online vásárlás, webshop, computer, cyber

Az online értékesítésben a dániai vállalatok vezetnek, a magyar mutató egyelőre az uniós átlag alatt van.

2021-ben az uniós vállalkozások 22 százaléka értékesítette termékeit/szolgáltatásait az interneten, 19 százalékuk pedig arról számolt be, hogy az online értékesítés eléri a teljes bevétel 1 százalékát – tájékoztatott az Eurostat. Az utóbbi mutató 2020-hoz képest 1, 2012-höz képest 5 százalékpontos emelkedést jelent. Az online értékesítés erősödéséhez több tagállamban hozzájárultak a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások.

Az EU-tagállamok közül Dániában volt a legmagasabb az online értékesítő vállalkozások aránya, ahol a vállalkozások 38 százaléka a forgalma több mint 1 százalékát online értékesítés révén könyvelte el. A második helyen Írország és Svédország áll (mindkettő 34 százalék).

A 2021-es 18 százalékos magyar mutató 4 százalékponttal magasabb, mint az egy évvel korábbi.

A (legalább 1 százalékban) online értékesítő vállalkozások aránya Belgiumban és Finnországban nőtt a legdinamikusabban, 2020-hoz képest 5 százalékponttal (31, illetve 24 százalékra). Több országban ezzel ellentétes irányú volt a folyamat: Romániában a ráta 6 százalékponttal 12 százalékra, Csehországban 5 százalékponttal 25 százalékra, Portugáliában 4 százalékponttal 16 százalékra csökkent.

2020-ban az uniós vállalkozások 19 százaléka értékesített weboldalak vagy alkalmazások segítségével magánfogyasztóknak (15 százalék), üzleti és kormányzati ügyfeleknek (12 százalék), 6 százalékuk pedig EDI-típusú (Electronic Data Inerchange) rendszert alkalmazott, amellyel elsősorban üzleti ügyfeleinek értékesített. A vállalkozások az online értékesítéshez vagy saját weboldalukat/alkalmazásukat vették igénybe (17 százalék), vagy online piactéren jelentek meg (8 százalék).

Copyright @ KAVOSZ Minden jog fenntartva