HÉV-korszerűsítés az RRF-program közel 350 milliárdos támogatásával

hév, külváros, tömegközlekedés

Április 7-én véget ér az „Elővárosi vasúti hálózat kapacitásainak bővítése” (RRF-5.1.1-22) felhívás társadalmi egyeztetése.

A projekt az RRF, az uniós Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz (Recovery and Resilience Facility) támogatásával valósul meg, a rendelkezésre álló keretösszeg az itt elérhető felhívástervezet szerint 345 577 050 000 forint.

A vissza nem térítendő támogatásból a szentendrei (H5), a ráckevei (H6) és csepeli (H7) HÉV-vonalakat (összesen 63 km) fejlesztheti a BFK Budapest Fejlesztési Központ NZrt. és a MÁV-HÉV Zrt. konzorciuma.

A támogatható tevékenységek köre a feladatnak megfelelően széles: projekt-előkészítési tevékenységek, közbeszerzéssel kapcsolatos tevékenységek, tanulmány készítés, valamint ehhez kapcsolódó tevékenységek, terveztetés, engedélyeztetés, ingatlan vásárlás, projektmenedzsment, építés, műszaki ellenőrzés, közműkiváltás, régészet, kontroll labor, beruházáshoz kapcsolódó tevékenységek, szakmai tevékenységhez kapcsolódó szolgáltatások, jogi lebonyolítás, jogi tanácsadás, mérnök lebonyolítás, kommunikációs tevékenységek.

A határidő még meglehetősen távoli: a projektet a megkezdéstől számított maximum 55 hónap alatt, de legkésőbb 2026. augusztus 31-ig be kell fejezni.

A beruházást horizontálisan átfogja a Budapest agglomerációjában tervezett regionális közlekedésszervezési reform, az országos hatókörű, de a budapesti területet is érintő közszolgáltatási integráció, valamint az utastájékoztatás és a tarifarendszer digitalizációja – áll a felhívás tervezetében.

A stratégia készítésekor elvégzett forgalmi modellezés alapján a fejlesztés évente akár 4 millió tonnával csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást, a volt vasúti területek parkosításával új városi zöldfelületek alakíthatók ki – sorolja a „zöld” előnyöket a kiíró.

Copyright @ KAVOSZ Minden jog fenntartva