
Az energetikai átállás egyik kulcsszerepét játszó elektromos autók egyre népszerűbbek, a hibrid és a teljesen elektromos autók nemzetközi kereskedelme egyaránt gyorsuló ütemben bővül.
Ezt támasztják alá az uniós statisztikák is. Az Európai Unió 2021-ben 11,8 milliárd eurót költött nem plug-in hibrid autók behozatalára (ez a teljes hibrid-, illetve elektromosautó-import 41 százaléka), 11,4 milliárd eurót a teljesen elektromos autókra (39 százalék) és 5,9 milliárd eurót a plug-in hibrid járművekre (20 százalék). A behozatal értéke mindhárom járműkategória esetében kisebb volt, mint az EU-ból induló exporté.
Az export a nem plug-in hibrid autók esetében 22,9 milliárd euróra rúgott (ami hibrid és elektromos autók teljes uniós exportjának 55 százaléka), a teljesen elektromos autók kivitele 12,3 milliárd euró (29 százalék), a plug-in hibrid autóké pedig 6,8 milliárd euró (16 százalék) volt.
Az EU-ból a harmadik országokba irányuló hibrid- és elektromosautó-kivitel 2021-ben így összesen 42 milliárd eurót tett ki, ami 2017. évi 4,7 milliárd euróhoz képest csaknem 800 százalékos növekedést jelent. A teljes import értéke ugyanezen idő alatt több mint 400 százalékkal nőtt, a 2017-es 5,6 milliárd euróról 2021-re 29 milliárd euróra.
Az EU-ba a világ többi részéből importált nem plug-in hibrid járművek összértéke 2017 és 2021 között 165 százalékkal nőtt (4,5 milliárd euróról 11,8 milliárd euróra). Ugyanebben az időszakban a plug-in hibrid import közel 800 százalékkal nőtt (670 millió euróról 5,9 milliárd euróra), az elektromos járműveké pedig 2400 százalékkal (460 millió euróról 11,4 milliárd euróra).
Az export tekintetében a legnagyobb növekedést a nem plug-in hibridek mutatták be, itt 2017 és 2021 között több mint 5000 százalékos volt a növekedés (400 millió euróról 22,9 milliárd euróra). A teljesen elektromos autók kivitele 660 százalékkal nőtt (1,6 milliárd euró vs. 12,3 milliárd euró), a plug-in hibrideké pedig 150 százalékkal (2,7 milliárd euró vs. 6,8 milliárd euró).