
Az Európai Unió 2020-ban közel 5,2 millió (benzin-, dízelüzemű, hibrid, illetve elektromos) autót exportált, és 3,0 millió autót importált EU-n kívüli országokba/országokból.
A „harmadik országokba” exportált autók közel kétharmada (64 százaléka) „benzines”, 22 százalékuk dízelüzemű volt, az elektromos, illetve hibrid elektromos meghajtású járművek „mindössze” 14 százalékot képviseltek – derül ki az Eurostat tájékoztatójából. Az import oldalon az utóbbi kategória súlya nagyobb (30 százalék), de itt is a benzines az első (52 százalék), a dízelüzemű járművek a behozatal 18 százalékát adták.
A 725 ezer exportált elektromos, illetve hibrid elektromos autó megoszlása: 49 százalék nem „plug-in” hibrid, 27 százalék tisztán elektromos, 24 százalék „plug-in” hibrid. Az import (892 ezer autó) összetétele hasonló: 50 százalék nem „plug-in” hibrid, 34 százalék tisztán elektromos, 16 százalék „plug-in” hibrid.
Az (legalább részben) zöld autók súlya az uniós külkereskedelmi forgalomban is dinamikusan növekszik: 2017 óta az exportált elektromos, illetve hibrid elektromos személygépkocsik száma közel ötszörösére (150 ezerről 725 ezerre), az EU-ba behozottak száma pedig közel háromszorosára (301 ezerről 892 ezerre) nőtt.
Az EU-ból exportált elektromos, illetve hibrid elektromos autók elsőszámú piaca az Egyesült Királyság (39 százalék) volt 2020-ban, majd az Egyesült Államok (16 százalék), Norvégia (10 százalék) és Kína (9 százalék) következik. És hogy honnan érkeznek az EU-ba „zöld” autók? A Teslák népszerűségét jelzi az USA 23 százalékos súlya, Japán ugyanekkora súlyt képvisel, Dél-Korea 15, az Egyesült Királyság 15, Törökország (!) 10, Kína pedig 9 százalékosat.