Vállalkozásának újraindítása a válság után

By 2021.07.09.július 13th, 2021Az Én vállalkozásom
Vállalkozások újraindítása válság után

Miközben a gazdaság a normalizálódás időszakát éli, a vállalkozók többsége komoly kihívással néz szembe. Az online és az offline tér közötti átjárás, a nyári uborkaszezon és a regionális különbségek jelentősen befolyásolják a vállalkozók lehetőségeit.

A turizmus-vendéglátásban érdekelt vállalkozások részére nem áll rendelkezésre az óvatos nyitás lehetősége. Számukra a nyár kiemelt jelentőséggel bír, különösen a népszerű nyaralóövezetekben. Noha a szolgáltatásaik iránt rendkívüli az érdeklődés, esetükben komoly kihívást jelent a távozó munkaerő pótlása, illetve helyettesítése. A tapasztalattal rendelkező munkavállalókért valódi versengés folyik; meg kell győzni őket, hogy a szektor hosszútávon stabil egzisztenciát képes teremteni számukra.

A gazdaság legtöbb szegmensében kiesést okozott a koronavírus-járvány, túlzás lenne azonban azt állítani, hogy minden egyes szegmens olyan súlyosan érintett lett volna, mint a turizmus-vendéglátás. A kkv szereplők zöme megteheti, hogy óvatosabb nyitást tervez, folyamatosan alkalmazkodik a kormányzati intézkedésekhez, a nyári szezonhoz, illetve a rövidtávú várakozásokhoz.

Az újraindítás sikerességét alapvetően meghatározhatja, hogy az adott vállalkozás milyen tevékenységet folytatott a pandémia időszakában. Döntőnek bizonyulhat, ki milyen eredménnyel tudta kihasználni a digitalizáció által kínált lehetőségeket. Egyesek számára a CRM rendszerek jobb kihasználása, mások számára a közösségi platformokon folytatott kommunikáció jelentheti az előrelépés lehetőségét.

Szerencsés helyzetben vannak azok, akik képesek voltak kihasználni az online kereskedelem által kínált lehetőségeket. A hazai online piac éves növekedése elérte a 45%-ot, amiben hatalmas szerepet játszott a pandémia következtében megváltozott vásárlói viselkedés is; nem csupán az aktív vásárlók száma nőtt, hanem a vásárlási gyakoriság és az átlagos kosárérték is.

A vásárlói viselkedés megváltozása új perspektívát mutatott azoknak a kereskedőknek, akik korábban kizárólag hagyományos bolttal rendelkeztek, illetve azoknak is, akik már rendelkeztek online platformmal, de azt nem tudták nyereségesen működtetni. A webáruházak iránti érdeklődés a pandémia lecsengését követően is rendkívüli, ezért az online térre továbbra is a kiskereskedelmi szereplők egyik nagy lehetőségeként tekinthetünk.

Copyright @ KAVOSZ Minden jog fenntartva