Ügyfélszerzés Facebook hirdetésekkel

laptop, mobiltelefon, Facebook hirdetés,

A Facebookon hirdetni számos előnnyel jár, különösen akkor, ha a vállalkozásunkat népszerűsítjük, egy terméket vagy szolgáltatást értékesítünk. A Facebook hirdetésekkel széles vevőkört érhetünk el, pontos célcsoportokat határozhatunk meg, költséghatékonyan reklámozhatunk és interakcióra léphetünk a vevőinkkel. Mindez elengedhetetlen egy vállalkozás növekedéséhez és az üzleti célok eléréséhez.

Ezt mostanra már sokan tudják és szinte mindenki kísérletezett már a hirdetésekkel a Facebookon. De mit lehet tenni akkor, amikor úgy érezzük, hogy nem megfelelő eredményeket hoznak a Facebook hirdetéseink? A legfontosabb, hogy koncepcióban gondolkozzunk az egész folyamat során, az ügyfél igények feltárásától, az adatok elemzésén keresztül, a hirdetések optimalizálásáig.

Az első lépés a potenciális ügyfelek meghatározása. Mielőtt hirdetéseket készítenénk, fontos megválaszolni olyan kérdéseket, mint kik az ideális ügyfeleink, mi foglalkoztatja őket, milyen a szóhasználatuk és mik a legnagyobb kihívásaik, amikre megoldást tudunk kínálni.

Ezeket a problémákat és előnyöket érdemes egy listába összeszedni, hogy megadják az alapot a hirdetések koncepciójához. Figyeljünk oda arra, hogy egy hirdetésben ne akarjuk az ügyfelünk minden igényét rögtön kielégíteni. Egyszerre egy üzenetre koncentráljunk.

A hirdetések szövege és grafikája kapcsán a legfontosabb szempont az, hogy a kettő dolgozzon együtt és egymást erősítse. Itt is haladjunk az elején kialakított koncepció alapján, vagyis egy bizonyos ügyféligényhez készült hirdetési szöveghez egy dedikáltan ahhoz illő grafikát illesszünk.

De mennyit költsünk a Facebook hirdetésekre? Természetesen nincsen az az összeg, amit ne lehetne online hirdetésekre elkölteni. Általános jótanács, hogy érdemes kicsiben kezdeni, majd a bizalom és az eredmények alapján fokozatosan növelni a hirdetési keretet. Optimális esetben érdemes egy induló tőkét szánni a tesztelésre, hogy megtudjuk, melyek a jól működő hirdetések. Amennyiben ez nem megoldható, akkor is min. 500-1000 Ft-ot el kell költeni egy hirdetésre naponta, hogy valamilyen eredményt érjünk el. Adjunk időt az algoritmusnak, hogy legyen ideje optimalizálni a beállításainkat, ne várjunk azonnal csodát.

Lehet akármilyen tökéletes a hirdetésünk, ha landing oldal nem megfelelő. Ez az az oldal, ahová a hirdetésre kattintva érkezik az érdeklődő. A hirdetés célja az, hogy rákattintsanak, míg az értékesítés itt történik. A hatékony landing oldalon az ügyfelünk találja meg a választ arra a problémára, ami miatt a hirdetésre kattintott. Az oldal tartalma könnyen emészthető legyen, szellős, áttekinthető. Erre a dizájnnal is rásegíthetünk, pl. különböző grafikus elemekkel: szövegdobozok, képek, videók. Emellett legyen egy jól működő oldal, amely mobilon is könnyen olvasható.

„Aki megteheti mindenképpen szakemberrel kezdjen bele a hirdetési folyamatba, hogy egyből a legjobb eredményeket kapja, legyen szó szolgáltatásról, mint a Széchenyi Kártya Program esetében, vagy akár azonnal reagáló webshop-ról. A jól felépített stratégia eredményeképpen például a kavosz.hu előző negyed évének látogatói csaknem 10%-ban a Facebookról érkeztek hozzánk – részletezte Krisán László a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója.

A folyamat végén mindig üljünk le elemezni az eredményeket, majd ezek alapján optimalizáljuk a hirdetéseket. Amennyiben nem jönnek egyből az elvárt eredmények, ne adjuk fel. Inkább vizsgáljuk meg a teljes értékesítési folyamatot, és gondoljuk végig, hol lehet a probléma. A Facebook hirdetések sikeréhez mindig a teljes értékesítési tölcsér optimalizálása szükséges.

Copyright @ KAVOSZ Minden jog fenntartva