
A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, illetve a fogyasztói és vásárlói szokásokra is jelentős hatást képes gyakorolni. Nem véletlenül emlegetjük 2020-at a digitalizáció éveként.
Fontos látni, hogy a pandémia az üzleti modellek újragondolásának szükségességét hozta el, ami a vállalati és a kkv-szektor szereplői számára egyaránt megkerülhetetlen feladat. A változó fogyasztói igények a piaci részesedések újbóli felosztását eredményezhetik, így az alkalmazkodás a legfőbb vállalkozói képességé léphet elő.
Az alábbiakban olyan tippeket gyűjtöttünk össze, amelyek kifejezetten a kkv-szereplők jelenlétét képesek erősíteni a digitális térben.
Céges honlap
A kis- és középvállalkozások számára a saját honlap egyfajta belépőkártya az digitális térbe. Honlapkészítő szolgáltatások tömkelege érhető el; a kulcsrakész megoldások, tartalomkezelő rendszerek, online honlapépítő szolgáltatások, blogmotorból „tuningolt” eszközök és egyedi fejlesztések állnak rendelkezésre.
Elsősorban az egyedi igények határozzák meg, melyiket érdemes választani. Laikusként ez nem könnyű döntés, de ha megbízható partnerre találunk egy szakember személyében, a folyamatok nagymértékben leegyszerűsödnek.
Minőségi tartalom vagy termékkínálat
A közzétett tartalmak milyensége és minősége alapjaiban határozza meg a digitális jelenlét eredményességét. Ugyanez mondható el e-kereskedelmi tevékenység esetén a termékkínálatról.
Mindkét esetben érdemes elemzésen alapuló stratégiát készíteni, ami a várható erőforrásigényről is érdemi információval képes szolgálni.
Digitális marketing
A legszebb dizájnnal rendelkező honlap is hasztalan marad, ha nem jut el a célközönséghez. A kkv-szereplők számára jó lehetőséget biztosítanak a különböző digitális csatornák, mint a keresőoptimalizálás, kattintás alapú fizetett hirdetések (Google Ads, Facebook hirdetések), az e-mail marketing, illetve kereskedelmi tevékenység esetén az ár-összehasonlító oldalak (pl. Árukereső, Árgép).
Nagyon fontos, hogy minden csatorna esetében tisztában legyünk az úgynevezett költés-bevétel aránnyal, ami alapján meghatározhatjuk egy-egy forgalmi forrás sikerességét, illetve megtérülését.
Fizetési alternatívák
Legyünk tisztában azzal, hogy a fogyasztói és vásárlói szokások egészen különbözők lehetnek, ha fizetésről van szó. Sokan a készpénzes megoldást részesítik előnyben, mások csakis bankkártyával hajlandók fizetni. A hagyományos módok mellett egyre népszerűbbek a különböző virtuális terminálok és alternatív lehetőségek. Hiba lenne a fizetési módok szűkös választéka miatt ügyfeleket és vásárlókat veszíteni.