
A 2020-as esztendő jelentős mértékben megváltoztatta mindazt, amit az irodai munkavégzésről gondoltunk. Mára az is egyértelműen kijelenthető, hogy a tavalyi évben begyűrűzött változások hosszútávon velünk maradnak; a pandémia jelentősen felgyorsította a digitális eszközök és módszerek adaptációját.
Az új gondolkodásmódnak köszönhetően meghatározhatóvá váltak azok az irodai munkastílusok, amelyeket elsősorban a munkavégzés helyszíne, a kommunikáció intenzitása, a mobilitás vagy a technológiai jártasság határoz meg.
Irodai munkatársak
Az irodai munkatársak állnak legközelebb ahhoz a munkastílushoz, amit elsősorban „irodai dolgozóként” azonosítunk. Nem véletlen, hogy ők képezik a legnépesebb tábort; egy tipikus vállalkozás esetében a dolgozók 27%-a tartozik ebbe a csoportba. Rendszerint nyitott irodákban saját asztaloknál dolgoznak, így fontos számukra a zavaró tényezők csökkentése. Jellemzően jól alkalmazkodnak a technikai változásokhoz.
Irodai kommunikátorok
Az irodai kommunikátorok rendszerint hatékonyabbnak érzik magukat a megszokott irodai környezetükben, illetve ragaszkodnak azokhoz a technológiákhoz és módszerekhez, amelyeket jól ismernek. Egy tipikus vállalkozásban a dolgozók 13%-a tartozik ide.
Távolról bekapcsolódó munkatársak
A távolról bekapcsolódó munkatársak számára nagyobb kihívást jelent a proaktív munkavégzés kialakítása, ezért rendszerint egységes kommunikációra és technológiákra támaszkodnak, így biztosítva a zökkenőmentes munkavégzést és a megfelelő hatékonyságot.
Rugalmas munkatársak
A rugalmas munkatársak képesek a saját otthonukban, az irodában és akár utazás közben is dolgozni. Némi nehézséget jelent számukra a kollégáktól való távolság, de ezt képesek állandó online jelenléttel ellensúlyozni. Ennek köszönhetően nem maradnak le egyetlen fontos eseményről sem, szinte minden pillanatban elérhetők.
Terepen lévő munkatársak
A terepen lévő munkatársak állandó mozgásban vannak; rendszeresen dolgoznak olyan helyszínen, ami nem tartozik az állandó tartózkodási helyeik közé. Fontos számukra a megfelelő internetelérés, illetve a megfelelően csendes és inspiráló munkakörnyezet. Egy tipikus vállalkozásban csupán a dolgozók 5%-a sorolható ebbe a csoportba.
„Mindig online” vezetők
Rendszerint különböző helyszíneken dolgoznak. Fontos számukra, hogy a környezetük megfelelően csendes legyen, illetve minél ritkábban zavarják őket a videóhívások és egyeztetések során.