
- rész
Az e-mail direkt marketing a kis-és középvállalkozók egyik leghatékonyabb eszköze arra, hogy kommunikáljanak a meglévő ügyfélkörrel, és megszólítsák a potenciális vevőket. Óriási előnye, hogy gyorsan kivitelezhető, meglehetősen egyszerűen célozható, ráadásul megfelelő e-mailküldő eszközzel még az eredményeink ismérhetők, hiszen lehetőség van arra, hogy nyomon kövessük, hány címzett nyitotta meg levelünket.
Mire jó az eDM?
AzeDM a vásárlásra való ösztönzésben segít: kuponok küldése, egyedülálló ajánlatok, vagy épp különleges akciók megismertetése.Akkor is ezt a stratégiát válasszuk, ha valamilyen fontosabb hírre, vagy aktuális programra szeretnénk felhívni a célközönség figyelmét! A szöveges tartalom mellett képekkel és linkekkel egészíthetjük ki levelünket. A statisztikai jól követhetőség érdekébenparaméterezettURL-t használjunk!
Az első lépések
Lássuk, mi az alapja az e-mail direkt marketingnek!
- Adatbázis létrehozása
Először is, hozzunk létre egy adatbázist! Már ennél a lépésnél is érdemes szem előtt tartani, hogy célunk az, hogy a közönséget elkötelezzük. Ennek érdekében jó, ha a feliratkozásért cserébe kupont adunk ajándékba, vagy egyedi akcióval fejezzük ki a hálánkat.
- Szegmentálás
A következő feladatunk a szegmentálás. A feliratkozóinkat nem, kor, aktivitás és érdeklődés alapján csoportosítsuk, így mindenki személyre szóló üzenetet kaphat. Amint a címzett azt érzi, hogy ajánlatunk testreszabott, nagyobb eséllyel fogja nemcsak elolvasni az üzenetünket, de cselekvésre is könnyebben ösztönözhető.
- Ne veszítsük el a feliratkozókat!
Ehhez elengedhetetlen, hogy színvonalas tartalmakat gyártsunk, amelyeket ne túl tolakodóan, mégis rendszeresen megosszuk a közönségünkkel.
+1. Dizájn
A legtöbb online üzenetküldő rendszerben az előre elkészített sablonok mellett akár egyedi, HTML5-ben létrehozott dizájnt is alkalmazhatunk, ezzel még kreatívabbá téve a tartalmainkat.
Cikksorozatunk következő részében 3 olyan online e–mail küldő rendszert mutatunk be, amelyekkel a marketingstratégiákat optimalizálhatjuk.