6 elengedhetetlen marketingtipp gazdasági válság idejére

laptop, gazdasági válság

Noha válságidőszakban a vállalkozások a költségek csökkentésére kényszerülnek, a marketingköltések visszavágása rossz megoldás lehet. Megvizsgáljuk, miért érdemes a marketingtevékenységek folytatása mellett dönteni a recesszió időszakában is, illetve milyen megoldások segíthetnek bennünket a kilábalásban.

Válságidőszakban a reklámzaj jelentősen csökken; ilyenkor azok a vállalkozások is képesek lehetnek a saját márkahírnevük építésére, amelyek „normál” időszakban képtelenek labdába rúgni. Összegyűjtöttük azokat a tippeket, amelyek alkalmazása erősen ajánlott recesszió idején.

  1. Meglévő ügyfelek megszólítása
    A marketing szuperereje a megfelelő ügyfélcélzás. A kommunikációs palettánk felhasználásával a legkülönbözőbb üzeneteket fogalmazhatjuk meg a már meglévő ügyfélkörünk számára; mindezt kimagasló konverziós ráta (valós elérési arány) mellett kifejezetten kedvező áron. Ne feledjük, egy meglévő ügyfél újbóli megszólításának költsége töredéke egy új ügyfél eléréséhez képest!
  2. Szükségszerű termékek és szolgáltatások bevezetése
    Fontoljuk meg olyan ajánlatok bevezetését, amelyek alapvető szükségletet jelentenek. Ezek lehetőséget kínálhatnak a legnehezebb időszakok átvészelésében.
  3. Hassunk az érzelmekre!
    Rengeteg esettanulmány bizonyítja, hogy az érzelmekre ható kampányok sikeresebbek a vásárlók, ügyfelek körében (jobban konvertálnak), mint amelyek kizárólag a vásárlásra próbálnak ösztönözni bennünket. A társadalmi szerepvállalás nem csupán a multik eszköztárában szerepelhet.
  4. Az online jelenlét erősítése
    Az online fejlődés szükségessége az elmúlt két évben meggyőző bizonyítást nyert. Legyen szó termékek vagy szolgáltatások értékesítéséről, a minőségi webes megjelenés a legmeghatározóbb marketingeszközünkké válhat.
  5. Legyen tudatos marketingköltésünk!
    A marketingdöntések nem alapulhatnak megérzéseken és véleményeken! A digitalizáció korában analitikai és marketingtervező alkalmazások sora áll rendelkezésünkre, amelyek segítséget jelentenek a költések és bevételek arányának tudatos kialakításában.
  6. Határozzuk meg a legfontosabb teljesítménymutatókat!
    A teljesítménymutatók tudatosabbá teszik a marketingteljesítményünket, ezáltal biztosíthatjuk a növekedés feltételeinek folyamatos felügyeletét. A segítségükkel optimalizálhatjuk a vevőszerző eszközeinket, csökkenthetjük a kiadásainkat, illetve javíthatjuk a megtérülési rátánkat.

 

Copyright @ KAVOSZ Minden jog fenntartva