
Noha válságidőszakban a vállalkozások a költségek csökkentésére kényszerülnek, a marketingköltések visszavágása rossz megoldás lehet. Megvizsgáljuk, miért érdemes a marketingtevékenységek folytatása mellett dönteni a recesszió időszakában is, illetve milyen megoldások segíthetnek bennünket a kilábalásban.
Válságidőszakban a reklámzaj jelentősen csökken; ilyenkor azok a vállalkozások is képesek lehetnek a saját márkahírnevük építésére, amelyek „normál” időszakban képtelenek labdába rúgni. Összegyűjtöttük azokat a tippeket, amelyek alkalmazása erősen ajánlott recesszió idején.
- Meglévő ügyfelek megszólítása
A marketing szuperereje a megfelelő ügyfélcélzás. A kommunikációs palettánk felhasználásával a legkülönbözőbb üzeneteket fogalmazhatjuk meg a már meglévő ügyfélkörünk számára; mindezt kimagasló konverziós ráta (valós elérési arány) mellett kifejezetten kedvező áron. Ne feledjük, egy meglévő ügyfél újbóli megszólításának költsége töredéke egy új ügyfél eléréséhez képest! - Szükségszerű termékek és szolgáltatások bevezetése
Fontoljuk meg olyan ajánlatok bevezetését, amelyek alapvető szükségletet jelentenek. Ezek lehetőséget kínálhatnak a legnehezebb időszakok átvészelésében. - Hassunk az érzelmekre!
Rengeteg esettanulmány bizonyítja, hogy az érzelmekre ható kampányok sikeresebbek a vásárlók, ügyfelek körében (jobban konvertálnak), mint amelyek kizárólag a vásárlásra próbálnak ösztönözni bennünket. A társadalmi szerepvállalás nem csupán a multik eszköztárában szerepelhet. - Az online jelenlét erősítése
Az online fejlődés szükségessége az elmúlt két évben meggyőző bizonyítást nyert. Legyen szó termékek vagy szolgáltatások értékesítéséről, a minőségi webes megjelenés a legmeghatározóbb marketingeszközünkké válhat. - Legyen tudatos marketingköltésünk!
A marketingdöntések nem alapulhatnak megérzéseken és véleményeken! A digitalizáció korában analitikai és marketingtervező alkalmazások sora áll rendelkezésünkre, amelyek segítséget jelentenek a költések és bevételek arányának tudatos kialakításában. - Határozzuk meg a legfontosabb teljesítménymutatókat!
A teljesítménymutatók tudatosabbá teszik a marketingteljesítményünket, ezáltal biztosíthatjuk a növekedés feltételeinek folyamatos felügyeletét. A segítségükkel optimalizálhatjuk a vevőszerző eszközeinket, csökkenthetjük a kiadásainkat, illetve javíthatjuk a megtérülési rátánkat.