Skip to main content

Három tipikus vállalkozói hiba, amit könnyű elkövetni és elkerülni

összezavarodott, vállalkozó

Vállalkozni sohasem könnyű, a tipikus vállalkozói hibák zöme azonban elkerülhető. Összegyűjtöttük azokat a buktatókat, amelyek a vállalkozások legfőbb kerékkötői lehetnek.

1. Nem létező vállalkozás-menedzsment

A kis- és középvállalkozások ritkán rendelkeznek jól definiált működési és növekedési tervvel. Az alkalmazottak számának növekedésével mind inkább előtérbe kerülnek a tervezési hiányosságok; a munkafolyamatok szervezetlenné válnak, a korábban megszokott rutin felborul.

A cégvezetők gyakran késve ébrednek rá, hogy külső segítségre van szükségük; a „majd én értek ehhez is” és a „tanácsért nem fizetek” mentalitás hamar megbosszulhatja magát. Miközben minden döntést ők maguk szeretnének meghozni, tehetetlenné válnak a növekedés által generált nehézségekkel szemben.

2. Fedezet- és tartalékképzés elmaradása

A koronavírus-járvány megmutatta, mekkora szükség van arányos tartalékképzésre a KKV szektorban. Azok a vállalkozások, amelyek törekedtek a likvid eszközeik gyarapítására, komoly lépéselőnybe kerültek a konkurenseikkel szemben. A nehéz időszak nagyobb piaci részesedést eredményezhet számukra.

3. Nem létező marketing

A KKV szektor szereplői előszeretettel egyszerűsítik a marketing komplexitását a reklámmegjelenések szintjére. Ritkán szánnak időt a célcsoport meghatározására, ezért az ajánlataik rendszerint süket fülekre találnak. A legtöbben a kampányok kiértékelésével sem foglalkoznak, így a reklámköltések megtérüléséről sem kapnak pontos képet.

Van, amit érdemes eltanulni a multiktól

A nemzetközi cégek részben a rendezett működésüknek köszönhetik az eredményeiket. Számukra természetes, hogy a pénzügyi év különböző időszakait kielemzik, SWOT analízist készítenek, illetve a munkavállalók számára teljesítményértékelési rendszert alakítanak ki. Mindemelett rövid- és középtávú akciótervet készítenek, aminek a teljesülése a vállalat legfőbb célkitűzésévé válik.

A célok teljesülése érdekében előre meghatározzák a marketing költségtervet, amihez teljesítménymutatókat társítanak. Rendszeresen igénybe veszik külső szakértők segítségét, akik tapasztalatukkal hozzájárulhatnak a célok túlteljesítéséhez.

Komoly erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy a vállalat működését minél kevésbé határozzák meg az adhoc jellegű feladatok és folyamatok. Ez garantálja számukra, hogy a növekedéshez szükséges humán erőforrások mindig rendelkezésre álljanak.

Oldalunkon további hasznos cikkek találhatók kkv-knak.

Kavosz
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütik segítségével javítja az Ön élményét, miközben Ön a webhelyen navigál. Ezek közül a sütik közül a szükséges kategóriába sorolt sütik az Ön böngészőjében tárolódnak, mivel nélkülözhetetlenek a weboldal alapvető funkcióinak működéséhez.

Ezenkívül harmadik féltől származó sütiket is használunk, amelyek segítenek nekünk elemezni és megérteni, hogyan használja ezt a weboldalt. Ezeket a sütiket csak az Ön hozzájárulásával tárolja az Ön böngészőjében. Önnek lehetősége van ezeknek a sütiknek a letiltására is. Ezeknek a sütiknek a letiltása azonban hatással lehet a böngészési élményre.

További részletek a sütiszabályzatról: sütiszabályzat

Ha szeretne többet megtudni arról, hogyan müködnek és kezelik adatait a Google külső féltől származó cookie-jai, tekintse meg a: Google adatvédelmi szabályzatát link: https://business.safety.google/privacy