Társadalmi szerepvállalás: ma már alapvelő elvárás minden vállalkozástól

társadalmi szerepvállalás, föld, víz, fa

A társadalmi szerepvállalás ma már nem lehetőség, hanem elvárás a vállalatokkal szemben – a profitszerzésen túlmutató célok integrálása nem okozhat problémát a nagyvállalati és a kkv-szektor számára sem. A kulcs a hajlandóságban és a tenni akarásban keresendő.

Méretétől függetlenül minden vállalkozás tehet a fenntarthatóság és a környezettudatos életmód javítása érdekében. Egyre több cég esetében bevett gyakorlat a szelektív hulladékgyűjtés és a papírhasználat csökkentése, néhol energiatakarékos fényforrásokkal biztosítják a megfelelő világítást, illetve okosotthon funkciókkal teszik optimálissá az irodák és közös terek fűtését és levegőminőségét. Vannak olyan vállalatok is, akik a dolgozók ingázását igyekeznek zöldebbé varázsolni.

A vállalkozások számára gyakran kihívást jelent a célok meghatározása. Ennek egyik oka a dolgozók többszínűsége. Mindenki más szerepvállalás iránt érez elköteleződést; a többség a rászoruló emberek segítését, illetve az életük jobbítását tartja elsődleges fontosságúnak, de népes azok tábora is, akik állatok mentését, kulturális- vagy sportcélokat támogatnának. Éppen ezért a gyakorlat azt mutatja, hogy a társadalmi szerepvállalás rendszerint a vállalatok döntéshozóitól származnak és csak ritka esetben születik konszenzus a dolgozók között. Emellett nehézséget okoz a civil szféra digitális fejletlensége, ami miatt a vállalatok nehezebben találhatják meg a céljaik megvalósításához szükséges civil partnerégeket.

A társadalmi felelősségvállalás a vállalatok számára saját erőből megvalósítható cél; a non-profit szervezetek támogatása, az adományozás vagy a véradás mind-mind olyan cselekedet, ami valódi társadalmi értéket teremt. Ezek olyan általános értékek, amelyeket a dolgozók kivétel nélkül támogathatnak.

Nem szabad megfeledkezni arról sem, mennyire fontos magának a társadalmi szerepvállalásnak a kihangsúlyozása, illetve közzététele. Noha ez egyfajta önös érdekből született marketingkampánynak tűnhet, a cégek közötti kommunikációban helyet kell kapjon a fenntartható fejlődés szemlélete, illetve mindaz, ami ösztönzően hathat a partnercégekre. Ennek köszönhetően a jó példa ragadós lesz; elérhetjük, hogy a partnereink is síkra szálljanak olyan célok érdekében, amelyek számunkra fontosak.

Copyright @ KAVOSZ Minden jog fenntartva