
A keresőoptimalizálás (SEO) a tökéletes marketingeszköz, amivel a tartalmainkat eljuttathatjuk a célközönségünkhöz, hiszen a csatorna megtérülése kimagasló lehet a hagyományos fizetett reklámokhoz és forgalmi forrásokhoz viszonyítva. Adott a kérdés azonban, hogyan készítsünk olyan tartalmakat, amelyeket a felhasználóink és a Google robotok egyaránt kiválóra értékelnek…
Létezik-e SEO-barát tartalom?
SEO-tartalom, SEO szövegírás, kulcsszókutatás… Számos kifejezés kapcsolódik azokhoz a tartalmakhoz, amelyek kifejezetten az organikus forgalom növelése érdekében készülnek. Noha a „SEO szövegírás” kétségtelenül működő technika, a modern algoritmusok korában nem különíthető el a minőségi tartalomkészítéstől; vagyis leegyszerűsítve kimondható, hogy a SEO fókusz helyett a minőségi tartalomfejlesztésre kell helyezni a hangsúlyt. Minden egyes tartalmat a hús-vér felhasználóknak kell készíteni, soha nem a robotoknak!
Ahol a SEO és a kulcsszókutatás becsatlakozik…
Nem lehet azonban kizárni a SEO-t, mint eszközt a tartalomkészítés folyamatából. Noha a Google algoritmusa tökéletesen feltérképezi, hogy az adott tartalom milyen keresésekre ad releváns választ, a kulcsszókutatás azonban segít a tartalmak megtervezésében, illetve összeállításában. A kulcsszókutatásnak köszönhetően fényt deríthetünk arra, hogy az adott témában milyen kérdések foglalkoztatják a célközönséget. Ezekre a kérdésekre kell kimerítő, hiteles és szakmai választ adnunk. Ha így teszünk, biztosak lehetünk benne, hogy a SEO lesz az egyik legértékesebb forgalmi forrásunk.
A kulcsszókutatás másban is segítségünkre van
A kulcsszókutatás, illetve a keresési kifejezésekre érkező keresések száma képet fest arról is, milyen mértékig kell kidolgoznunk az adott témát annak érdekében, hogy a találati lista elején szerepelhessünk. Minél magasabb keresési volumeneket látunk, annál valószínűbb, hogy csakis teljeskörűen kidolgozott szakmai anyaggal lehetünk sikeresek. Minél nagyobb célt szeretnénk elérni, annál alaposabb munkát kell végeznünk. A kevésbé népszerű témákkal ott lehetünk a találati lista elején akár rövidebb és kevésbé kidolgozott szöveges tartalmakkal is – ez elsősorban a webhely egyéb minőségi mutatóinak függvénye.