
3.rész
Cikksorozatunk első két részéből kiderül, hogy mire jó az e-mail direkt marketing, illetve melyek azok a levélküldő rendszerek, amelyek kifejezetten ajánlottak kis-és középvállalkozásoknak. A befejező cikkben arra adunk hasznos tippeket, hogyan épüljenek fel az eDM üzenetek.
- Tárgy
Nem túlzás azt állítani, hogy az e-mail tárgya fontosabb, mint maga az üzenet. A rengeteg beérkező e-mail között csak pár másodpercünk van arra, hogy felkeltsük a címzett érdeklődését. Tehetjük ezt például úgy, hogy egy kedvező ajánlatot, akciót, vagy éppen valamilyen újdonságotemelünk ki a tárgy mezőben. Törekedjünk arra, hogy minél figyelemfelkeltőbb, de annál rövidebb legyen!
- Bevezetés
A bevezetés legyen a tárgy folytatása! Ha a tárggyal sikerült megragadni a címzett érdeklődését, az üzenet első pár sorával fent is tarthatjuk azt. Lehetőség szerint térjünk minél hamarabb a lényegre, és ne vezessük be hosszasan a mondanivalónkat.
- Indoklás
Érdemes megmagyarázni az olvasónak, hogy miért kapta az üzenetünket, így egyértelművé válik számára, hogy nem csak véletlenül került a címzettek közé: „Korábban feliratkozott hírlevelünkre, ezért…”, „Megrendelései alapján arra következtetünk, hogy…”, „Mivel hűséges vásárlónk,….”.
- Call-to-action üzenetek
Ha már a célközönség megnyitotta a személyre szabott üzenetünket, az már fél siker, hiszen valószínűleg érdeklődik az ajánlatunk iránt, jó esetben pedig elkötelezett vásárlónk. Következésképpen érdemes mozgósító üzenetekkel tarkítani levelünket: „Jelentkezzen most!”,„Rendeljen most!”.
- Illusztráció
Ha az adott témában releváns, érdemes képekkel illusztrálni a tartalmat. Ezen kívül figyeljünk arra, hogy könnyen olvasható betűtípust használjunk, legyenek jól elkülöníthető, tagolt részek, illetve legyen egységes a stílus.
Mindamellett, hogy az ilyen típusú üzeneteknek rövidnek, tömörnek kell lennie, sok időt és munkát igényel a megszerkesztésük. Figyeljünk minden apró részletre, hiszen a cégünkről alkotott első benyomást alapvetően meghatározza az e-mail tartalma és stílusa.