Hasznos tippek és tanácsok home office idejére munkaadóknak

munkaadó home office

Cikksorozatunk első részében munkavállalóknak adtunk ötleteket. A második részben pedig hasznos tanácsokat gyűjtöttünk össze arra vonatkozóan, hogy munkaadóként miként tarhatjuk fent alkalmazottjaink motivációját, és hogyan lehet az home office fenntartható, hatékony és eredményes.

1. Home office eszközök

Mindenekelőtt a legfontosabb, hogy biztosítsuk munkavállalóink részére a technikai hátteret: internet, számítógép, telefon, távoli hozzáférés a hálózathoz. Gondoskodjunk azokról a virtuális eszközökről, amelyek segítik a kapcsolattartást és a hatékonyságot. Ide sorolhatók a projektmenedzsment applikációk (Trello, Basecamp) az üzenetküldő alkalmazások (RingCentral Glip, Microsoft Teams) illetve a videokonferenciákhoz használható programok (Google Hangouts, Zoom).

2. Napi bejelentkezések

A távmunka megszünteti a rendszeres személyes megbeszéléseket. Fontos, hogy kialakítsunk egy napi bejelentkezési rutint. Ennek nem csak a feladatok lekövetésében és priorizálásában, hanem a kapcsolatok ápolásában is jelentős szerepe van. Például kialakíthatunk egy olyan rutint, melyben egy napindító megbeszéléssel kezdjük a munkát és egy napzáróval fejezzük be, ezzel keretet adva a mindennapoknak. Beszéljük meg alkalmazottainkkal, hogy milyen felállás lenne a csapat számára a legmegfelelőbb!

3. Érzelmi és állandó támogatás

A hosszabb ideig tartó otthoni munkavégzés kis idő elteltével előidézheti az elszigeteltség érzését, így a magányt és a negatív érzelmeket. Fontos, hogy munkáltatóként érzelmi támogatást is nyújtsunk alkalmazottjaink részére. Az online megbeszélések során törekedjünk a nyugodt és motivált hangvételre! Ebben az időszakban vezetőként még inkább elérhetővé kellene válnunk, ezzel egy állandó támogatást biztosítva a csapatnak, hogy a kijelölt munkaidőben feltehessék kérdéseiket, melyre szinte azonnali választ kaphatnak. Ez nem csak nyugalmat ad a dolgozóknak, hanem a feladatok elvégzését is gördülékenyebbé teszi.

4. Csapatépítés

Fordítsunk időt a különböző csapatépítő és összekovácsoló megbeszélésekre is, és vezessünk be játékos elemeket! Például készíthetünk egy napi hangulatnaplót, ahol a munkavállalóink megoszthatják velünk, hogy egy 1-10 skálán az adott napon, hogyan érzik magukat.

Cikksorozatunk következő részében bemutatjuk azokat a hasznos eszközöket, melyeket érdemes alkalmazni távmunka alatt!

 

Oldalunkon további hasznos cikkek találhatók kkv-knak.

Copyright @ KAVOSZ Minden jog fenntartva