Hasznos tanácsok kkv-knak – Milyen tartalmat osszunk meg a Google My Business adatlapon?

By 2020.01.15.március 6th, 2020Az Én vállalkozásom
Google My Business ikon

A My Business legnagyobb előny egy kkv számára a kiemelt láthatóság a Google keresőjében, illetve az ezzel járó megnövekedett forgalom a cég webhelyére. Ennek érdekében elengedhetetlen, hogy mindig a legújabb, naprakész információk és adatok szerepeljenek a Google Cégem adatlapján. Cikksorozatunk következő részéből minden kiderül a hatékony tartalommegosztásról!

Milyen típusú információk szerkeszthetők a vállalkozás Google-adatlapján?

Mindenekelőtt fontos, hogy az alapvető információk a lehető legpontosabban szerepeljenek az adatlapon.

  1. Név:a cég neve ugyanúgy jelenjen meg az adatlapon, ahogyan a valóságban, illetve ahogyan egyéb platformokon is.
  2. Cím:annak érdekében, hogy az ügyfelek minél könnyebben megtalálják a vállalkozás helyét a Google Térképen és a Keresésben is, meg kell adni a pontos és teljes címet az emelettel, ajtószámmal együtt.
  3. Telefonszám
  4. Webhely

Miután a legfontosabb adatokata lehető legkonkrétabban megosztottuk, térjünk rá az egyéb információkra!

A vállalkozás bemutatása

Fontos szempont, hogy a leírás tartalmazza, hogy a vállalkozás miben tér el a versenytársaktól. A szöveg legyen rövid, tömör, és maximum 750 karakter!

Kategória

Egy elsődleges, és kilenc további kategória jelölhető meg. Az elsődleges kategóriát úgy célszerű megválasztani, hogy a lehető legkonkrétabb legyen, és közvetlenül kapcsolódjon a cég fő tevékenységéhez. Továbbá, a kategóriák ne legyenek kizárólag kulcsszavak vagy jellemzők!

Nyitvatartási idő

Egy potenciális vásárló számára elengedhetetlen információ a nyitvatartási idő, és adott esetben az ebédidő is. Az ünnepnapokon vagy különleges események alkalmával meg kell jelölni a rendkívüli nyitvatartási időt is!

Attribútumok

Attribútumokon keresztül bemutathatók a cég sajátos jellemzői. A tényszerű információkat – van-e például wifi-hozzáférés – maga a vállalkozás szerkeszti. Viszont a szubjektív jellemzők– teszem azt mennyire népszerű a cég a helyiek körében – a Google-felhasználók véleménye alapján áll össze.

Fotók és videók

Fotókon keresztül bemutathatók a munkatársak, a termékek, és a szolgáltatások is. A nem szöveges tartalom megosztása abban segít, hogy a potenciális vásárlók, a további információkon keresztül, bizalomgerjesztőnek ítéljék meg a vállalkozást.

A fotókra vonatkozó irányelvek

  • Formátum: JPG vagy PNG.
  • Méret: 10 kB és 5 MB között.
  • Minimális felbontás: 720 képpont magasság, 720 képpont szélesség.

A legfontosabb azonban a fénykép minősége, valamint az, hogy a fotók tükrözzék a valóságot – kerülni kell a retusálást, és azeffektek túlzó használatát!

A videókra vonatkozó irányelvek

  • Időtartam: legfeljebb 30 másodperc
  • Fájlméret: legfeljebb 100 MB
  • Felbontás: legalább 720p

Fotók felhasználása az optimalizálásban

Azért fontos a naprakész fotók megosztása, mert a Google nyomon követi az új tartalmakat, és ehhez alakítja a vállalkozás helyét a keresésben. A cég előkelő helyet foglal el a Google keresésben, ha úgynevezett kategóriaspecifikus fotók is szerepelnek az adatlapon. Ezekkel a fényképekkel kiemelhetők a cég tulajdonságai, amelyek segítenek a potenciális vásárlónak a döntéshozatalban.

A cégspecifikus fotók típusai

  • Kültéri fotók megosztása annak érdekében, hogy az ügyfeleknek felismerhető legyen a cég bejárata.
  • Beltéri fotókon keresztül az ügyfelek átérezhetik a vállalat hangulatát és atmoszféráját.
  • Termékfotók által kiemelhetők a jellegzetes és népszerű termékek, szolgáltatások.
  • Fotók a munkáról: az olyan élethű fényképek, amelyeken például a munkatársak kiszolgálják az ügyfeleket, hiteles információt nyújtanak a potenciális vevőknek.
  • Csapatfotók: az adatlapon szereplő kevésbé formális fotókon keresztül megismertethető a cég személyesebb oldala, amely szimpátiát vált ki az ügyfélből.

Minden kategóriába folyamatos frissítés mellett legalább három kép szerepeljen!

+1 tipp: Különösen fontos, hogy a tartalmak mindig „geotaggelve” legyenek, azaz a fotókhoz és videóhoz földrajzi metaadatokat rendeljünk. Ezért az okostelefonokkal készített tartalmak esetén mindig engedélyezzük a helymeghatározást, a digitális fényképezőgépeknél pedig kapcsoljuk be a GPS-t vagy kapcsolódjunk okostelefonunkhoz wifi-n, vagy Bluetooth-on keresztül!

Egy külön felhasználói mappán belül bárki tölthet fel képeket a vállalkozás Google-adatlap galériájába. Az ügyfél szemszögéből sokkal életszerűbb képek készülhetnek, melyek szintén beszédesek a potenciális ügyfél számára. Ezt azonban érdemes rendszeresen ellenőrizni!

A GoogleMy Business legfőbb irányelve az, hogy az adatlapon keresztül minél több olyan releváns, és egyedi tartalmat osszunk meg a vállalkozásról, amelyek segítenek a Google felhasználóknak a döntéshozatalban.

Copyright @ KAVOSZ Minden jog fenntartva