Skip to main content

A TikTok berobbant a köztudatba — De vajon a marketingbe is?

tiktok

A TikTok elképesztő szárnyalása még a gyorsan digitalizálódó jelenünkben is példa nélkülinek mondható. A platform teret biztosított a rövid videós tartalmakkal kommunikáló fiatal korosztályok számára, sőt, egyre több korcsoport fedezi fel az ilyen jellegű tartalmak szórakoztató oldalát.

Noha a TikTok-ra a mai napig szórakoztató platformként tekintünk, a három percre bővített időkorlát lehetőséget kínál komolyabb tartalmak elhelyezésére is. Ez első hallásra nem tűnik soknak, de ha figyelembe vesszük, hogy a Twitter a saját karakterkorlátja ellenére akár az amerikai elnökválasztás befolyásolására is alkalmas lehetett, a TikTok háromperces limitje nem jelenthet akadályt.

Ma már egyértelműen tudhatjuk, hogy a közösségi média jelen van a mindennapi életünkben; legyen szó kapcsolattartásról, hírtartalmak fogyasztásáról, szórakozásról vagy gyakorlati információk megszerzéséről. Az elmúlt években a Facebook, az Instagram és a Youtube szinte magához láncolta az internetező közönséget, sőt, úgy tűnt, nem is akadhat kihívójuk. Legalábbis a TikTok érkezéséig.

A TikTok sikere részben a tartalmak dinamikus váltásának és tematizálásának lehetőségében rejlik, de nem hagyható figyelmen kívül a koronavírus-járvány hatása sem. A fiatal korosztályok a négy fal közé kényszerültek, a társasági életük visszaszorulóban volt. Nem véletlen, hogy a TikTok által kínált lehetőségre széles tömegek csaptak le.

Kérdés azonban, hogy a TikTok, mint platform, mekkora PR értékkel képes rendelkezni a vállalkozások számára. Noha a 30 feletti korcsoportok egyre nagyobb számban képviseltetik magukat a videómegosztó platformon, az elérhető célközönség átlagéletkora még mindig rendkívül alacsony.

Magyarország esetében az e-kereskedelmi vásárlói bázis átlagéletkora 45 év körüli. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a TikTok ne lehetne hatékony marketingeszköz, csupán a megfelelő célzás és a hatékony kommunikáció megtalálására van szükség. Marketingszakértők jellemzően egyetértenek abban, hogy a TikTok esetében fiatalosabb, „őrültebb” és trendibb kommunikációra van szükség; a részletes információátadás helyett a figyelem megragadása vezethet eredményre.

Kavosz
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütik segítségével javítja az Ön élményét, miközben Ön a webhelyen navigál. Ezek közül a sütik közül a szükséges kategóriába sorolt sütik az Ön böngészőjében tárolódnak, mivel nélkülözhetetlenek a weboldal alapvető funkcióinak működéséhez.

Ezenkívül harmadik féltől származó sütiket is használunk, amelyek segítenek nekünk elemezni és megérteni, hogyan használja ezt a weboldalt. Ezeket a sütiket csak az Ön hozzájárulásával tárolja az Ön böngészőjében. Önnek lehetősége van ezeknek a sütiknek a letiltására is. Ezeknek a sütiknek a letiltása azonban hatással lehet a böngészési élményre.

További részletek a sütiszabályzatról: sütiszabályzat

Ha szeretne többet megtudni arról, hogyan müködnek és kezelik adatait a Google külső féltől származó cookie-jai, tekintse meg a: Google adatvédelmi szabályzatát link: https://business.safety.google/privacy