7 elengedhetetlen marketingtipp recesszió idejére

válság marketing

Gyakori dogma, miszerint válságban a marketing költségek megvágása tilos, ám a megtérülés követése és a racionalizálás kötelező. A kisebb reklámzaj könnyebbé teheti a márkaépítést, hiszen a kiszámíthatatlan időkben a hirdetők jelentős része a kivárás taktikáját alkalmazza. Összegyűjtöttünk 7 marketingtippet, amit sikeresen alkalmazhatunk az idei évben is.

  1. Szólítsuk meg az elérhető ügyfélkörünket!
    Egy új vásárló/ügyfél megszerzése lényegesen drágább, mint a visszatérők megtartása. Minél fontosabb a jó megtérülés elérése, illetve a költés-bevétel szinten tartása, annál fontosabb a meglévő ügyfelek megszólítása.
  2. Ösztönözzük az ügyfeleinket!
    A World Advertising Research Center esettanulmánya szerint az érzelmi kötődésre összpontosító hirdetési kampányok jövedelmezőbbek voltak a válságidőszakban, mint azok az üzenetek, amelyek a termék kedvező árát igyekeztek a középpontba állítani.
  3. Folytassuk a következetes márkaépítést!
    Soha ne hagyjuk megszakadni a márkaépülés folyamatát! Tartsunk kapcsolatot a meglévő és leendő ügyfeleinkkel rendszeresen; ha a válság hatására ezt csak költségcsökkentett módon tudjuk megtenni, akkor helyezzük át a súlyokat; használjunk például kevesebb PR-t és több hírlevelet.
  4. Erősítsük az online jelenlétünket!
    Az online aktivitás tegye egyértelművé, hogy a vállalkozásunk köszöni szépen, jól van és biztos lábakon áll. A vásárlók és ügyfelek nagyobb bizalommal fordulnak azok felé, akik stabilitást mutatnak.
  5. Vizsgáljuk meg a termékkínálatunkat és szolgáltatásainkat!
    Legyünk biztosak abban, hogy az általunk kínált termékek és szolgáltatások a legnagyobb mértékben szolgálják a versenyképességünket. Előfordulhat, hogy egy-egy termék cseréjére van szükség, új kategóriák bevezetése válhat szükségessé, vagy a szolgáltatásaink körét kell újra gondolnunk.
  6. A marketing költségvetés adatokon alapuljon!
    Minél fontosabb a jó megtérülés, annál pontosabb marketing költségvetésre van szükség. Elengedhetetlen a csatornák elemzése, költés-bevétel arányuk kiértékelése, illetve a szerepük meghatározása a markaépítésben.
  7. Ismerjük meg és használjuk a KPI fogalmát!
    A KPI az Key Performance Indicator (fő teljesítménymutató) kifejezés rövidítése, amely lehetőséget kínál azoknak a célszámoknak a meghatározására, amelyek a nyereségért felelősek. Határozzuk meg a számunkra legfontosabbakat, hiszen ezek nélkül elképzelhetetlen a tudatos cégvezetés.

Copyright @ KAVOSZ Minden jog fenntartva