
A 2019-es 7 százalék után 2022-ben az Európai Unióba (harmadik országokból) importált személyautók 42 százaléka volt elektromos autó vagy hibrid – tájékoztatott az Eurostat.
Ugyanilyen irányú és hasonló léptékű az export változása is: az uniós autógyártók által az EU-n kívüli országokba szállított személyautóknak 2017-ben mindössze 2 százaléka, 2022-ben azonban már 24 százaléka volt hibrid vagy elektromos meghajtású.
A nem plug-in hibrid személyautók 2017-ben a teljes import 6, míg az export 0,4 százalékát tették ki, 2022-ben ezek az arányok 21, illetve 13 százalékra emelkedtek. A teljesen elektromos személyautók esetében az importarány 1 százalékról 15 százalékra, míg az exportarány 1 százalékról 9 százalékra emelkedett 2017 és 2022 között. A plug-in hibridek az exportból és az importból (szintén) szintén 1–1 százalékos arányt képviseltek 2017-ben, 2022-re ezek a ráták 7, illetve 4 százalékra emelkedtek.
2022-ben az EU összesen 37,0 milliárd eurót költött az EU-n kívüli országokból származó hibrid és elektromos autók behozatalára, ami 27 százalékos növekedést jelent 2021. évi 29,1 milliárd euróhoz képest. A nem plug-in hibrid autók behozatala 16,0 milliárd eurót tett ki, ezt követték a teljesen elektromos autók (12,6 milliárd) és a plug-in hibrid autók (8,4 milliárd).
Ugyanezen járműveknek az EU-n kívüli országokba irányuló kivitelének összértéke 59,1 milliárd euró volt 2022-ben, 17,1 milliárd euróval több, mint egy évvel korábban. A nem plug-in hibridek exportja 28,5 milliárd euró, a teljesen elektromos autóké 22,4 milliárd euró, a plug-in hibrideké 8,1 milliárd euró volt.