Skip to main content

Okoshotel és automatizálás: versenyelőny vagy elidegenítés?

okos hotel

A szállodaipar digitalizációja világszerte egyre látványosabb tempót diktál, ami alól Magyarország sem kivétel. Az okoshotelek – sci-fi filmekbe illő – elemei (pl.: mobilapplikációk, automatizált rendszerek) emelik a vendégélményt. Alábbi cikkünkben azt nézzük meg, hogy miként segíthet a digitalizáció és az automatizálás egy szálláshelynek a munkaerőhiány leküzdésében, a vendégelégedettség növelésében, és megtérülhet-e az ilyen típusú technológiai befektetés.

Kényelmes, digitális élmény a belépés pillanatától

A szállodai digitalizáció egyik leglátványosabb színtere az automatizált bejelentkezés. Egyre több okoshotel kínál lehetőséget arra, hogy a vendég saját mobiltelefonján, érintésmentesen jelentkezhessen be a szállásra. Az olyan lehetőségek, mint például a QR-kódos azonosítás, vagy az előre kitöltött űrlapok, mind hozzájárulnak ahhoz, hogy elkerülhető legyen a recepción történő sorbanállássorban állás, illetve hogy a vendég a lehető leggyorsabban elfoglalhassa a szobáját. Ez a megoldás különösen preferált a külföldről vagy üzleti célból érkezőknek, hiszen percek alatt, személyes kontaktus nélkül juthatnak be a szobájukba. Ez előnyös megoldás lehet késő esti érkezések esetén is.

Okosszoba: kontroll és kényelem gombnyomásra

Az okos hotelszoba új szintre emeli a vendégélményt. Egyes helyeken már elérhetőek olyan applikációk, amelyekkel az okostelefont szobakulcsként használhatja a vendég, ami nemcsak kényelmesebb, de csökkenti a fizikai érintkezést is, ami különösen fontos lehet higiéniai szempontból vagy kontaktmentes szállodai működés esetén. Digitális étlapok is elérhetőek egyes okoshotelekben, amelyek lehetővé teszik, hogy a vendégek közvetlenül, saját eszközeiken lássák az aktuális kínálatot, és azon keresztül rendeljenek szobaszervizt. Az intelligens szobák lehetővé teszik a világítás, a sötétítés, vagy akár a hőmérséklet szabályozását is egyetlen applikációból. Az automatizált rendszerek fenntarthatósági és költséghatékonysági szempontból is előnyösek lehetnek, amit egyre több vendég értékel; különösen a fiatalabb generációk.

Digitális beruházások, amelyek megtérülhetnek

Bár az okoshotelek kialakítása elsőre jelentős beruházásnak tűnhet, az ilyen típusú technológiai fejlesztések anyagi megtérülése (ROI – Return on Investment) több szinten is történhet a szállodaüzemeltetésben.
Az automatizált bejelentkezési rendszerek, digitális szobakulcsok vagy chatalapú ügyfélszolgálatok bevezetésével csökkenthetők a munkaerőköltségek, ami már néhány éven belül hozhat megtérülést. Emellett az olyan intelligens rendszerek, mint például a mozgásérzékelők, hőmérséklet-szabályozók vagy világításautomatizálás segíthetnek az energiafogyasztás optimalizálásában. A technológia nemcsak költséget spórolhat, de a vendégélmény növelésében is komoly szerepet játszhat. Az applikációs rendelési lehetőségek, a könnyed, átlátható (- digitális felületen történő) – kommunikáció, illetve a gyorsabb ügyfélkiszolgálás mind növelhetik a vendégek elégedettségéi szintjét, a pozitív online értékelések számát és a visszatérési hajlandóságot. Emellett az emberi hibákat minimalizáló technológiák szintén hozzájárulhatnak az üzemeltetési költségek csökkentéséhez. A jól megválasztott digitális fejlesztések így versenyelőnyt generálhatnak, és hosszú távon bevételnövekedést is eredményezhetnek.

A vendégélmény digitálisan kezdődik

Míg korábban egy recepcióssal történő interakció, addig manapság egyre inkább egy jól felépített, felhasználóbarát weboldal, a gyors online foglalási lehetőség, vagy egy egyszerű bejelentkezési folyamat jelentheti a pozitív vendégélmény első lépcsőjét. Az okoshotelek nem a személyes kapcsolat ellen dolgoznak, hanem lehetővé teszik, hogy a rutinfeladatok digitálisan történjenek, így teremtve lehetőséget arra, hogy a személyzet a kiszolgálásra koncentrálhasson. Az ügyfélelégedettség pedig fontos cél. A fejlett adatelemzési rendszerek használatával a szálláshelyek manapság jobban megismerhetik vendégeik szokásait: legyen szó szobaválasztásról, étkezésről vagy akár wellness-, vagy spa programokról.

Finanszírozási lehetőség a vendéglátás és szállodaipar digitális fejlesztéseihez

Az okoshotelek és az automatizálás bevezetése jelentős versenyelőnyt biztosíthat a turisztikai szektorban működő vállalkozások számára. Az ilyen típusú fejlesztések megvalósításához ideális pénzügyi támogatást jelenthet a Széchenyi Turisztikai Kártya MAX+, amely akár 250 millió forint összegű, szabad felhasználású folyószámlahitelt kínál. A konstrukció akár ingatlanfedezet nélkül is igényelhető, a maximum 3 éves futamidő alatt pedig a vállalkozás által fizetendő nettó ügyleti kamat mindössze fix 4,5% évente (szeptember 1-től fix éves 3%). Ez a lehetőség kiváló pénzügyi hátteret biztosíthat azoknak a turisztikai cégeknek, akik szeretnének beruházni, legyen szó automatizált bejelentkezésről, digitális szobairányítási rendszerekről, vagy mobilos – vendégélményt növelő – platformokról. A KAVOSZ Zrt. által kínált – kedvező feltételekkel igényelhető – vállalkozásfejlesztési hitelek lehetőséget biztosítanak arra, hogy a vállalkozások részt vehessenek a most zajló digitális átalakulásban.

Kavosz
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütik segítségével javítja az Ön élményét, miközben Ön a webhelyen navigál. Ezek közül a sütik közül a szükséges kategóriába sorolt sütik az Ön böngészőjében tárolódnak, mivel nélkülözhetetlenek a weboldal alapvető funkcióinak működéséhez.

Ezenkívül harmadik féltől származó sütiket is használunk, amelyek segítenek nekünk elemezni és megérteni, hogyan használja ezt a weboldalt. Ezeket a sütiket csak az Ön hozzájárulásával tárolja az Ön böngészőjében. Önnek lehetősége van ezeknek a sütiknek a letiltására is. Ezeknek a sütiknek a letiltása azonban hatással lehet a böngészési élményre.

További részletek a sütiszabályzatról: sütiszabályzat

Ha szeretne többet megtudni arról, hogyan müködnek és kezelik adatait a Google külső féltől származó cookie-jai, tekintse meg a: Google adatvédelmi szabályzatát link: https://business.safety.google/privacy